Zasas vidusskola piedalās projektā “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ”

Download PDF

Šajā vasarā Zasas vidusskolas komanda Baiba (10.klase), Edijs (11.klase), skolotājas Irēna un Skaidrīte piedalījās IAC un British Council  īstenotajā Jauniešu integrācijas un līdzdalības sekmēšanas projekta “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ” Vasaras skolā, kura norisinājās 12.-15. 08. Šīs četras dienas mums piedāvāja radošas, atraktīvas nodarbības un lekcijas, kur mēs strādājām KOPĀ – gan skolēni, gan skolotāji.

Pirmo dienu iesākām ar ievadnodarbību “Kāpēc mēs to darām?” ar British Council pārstāvniecības Latvijā vadītājas Zanes Matesovičas uzrunu un IAC komandas vadītāju darba kārtības izklāstu. Tad sekoja nodarbība “Grupas attīstības un saliedēšanas treniņš”, ko vadīja Toms Urdze (vietnes „Metodes.lv” radītājs)  un Ingus Linē (NBS instruktors un „Saliedēt.lv” treneris), kurā mēs darbojāmies praktiski: veidojām kopīgu zīmējumu nesarunājoties, to prezentējām, tad devāmies ārā pagalmā, kur veicām jau dažādas sportiskākas aktivitātes. Pēc tam sekoja nodarbība, kurā vajadzēja iedomāties, ka esam avarējuši tuksnesī. 15 priekšmetus, kas mums bija pieejami, vajadzēja sakārtot pēc svarīguma.  Bija arī uzdevumi atmiņas trenēšanai. Noslēgumā no avīzēm un diegiem gatavojām izpletņus olām, kuras veiksmīgi piezemējās uz zemes. Visās šajās aktivitātēs svarīgs bija komandas darbs.

Otrās dienas lekcijā “Domā kā darītājs, dari kā domātājs”, ko vadīja Kristaps Kravalis (PlayPotential.lv veidotājs) runāja par cilvēku daļu – pretstraumētājiem, kuri dara dažādas lietas atšķirīgi, neparasti. Interesanti bija klausīties par mūsu prātu, domām, stāstiem, ko veidojušas smadzenes, jo citreiz par tādām lietām nemaz neaizdomājamies. Aizraujoši bija veidot savu rīta rutīnu, kā arī nemiera lapu. Vēl mēs apskatījām dažādas darbību zonas – komforta, izaicinājuma un panikas un sapratām, ka nevienā nedrīkst ilgi uzturēties, jo ir vajadzīgs haoss. Lai to paveiktu, mums vismaz reizi nedēļā vai divās ir jānosprauž liels, neparasts mērķis.

Pēc nelielas kafijas pauzes mums nodarbības notika atsevišķi. Jaunieši vispirms noklausījās lekciju “Kā garšīgi izstāstīt stāstu”, ko vadīja Ingūna Irbīte. Jaunieši sadalījās grupās un veidoja avīzes pirmās lapas plānu kādam lielam, aktuālam notikumam šovasar. Vēlāk devās uz citu telpu, kur Laura Miķelsone (Brocēnu vidusskolas skolotāja) vairāk pastāstīja par pilsonisko līdzdalību, tās grupām.  Ko mēs varam darīt, lai attīstītos, palīdzētu citiem un kā mums izveidot pašiem savu projektu, kurš būtu nepieciešams apkārtējiem. Papildinot Lauru, Madara Miķelsone (ergoterapeite) padalījās pieredzē, kā viņa plānojusi un arī  īstenojusi savus projektus.

Paralēli tam notika nodarbības skolotājiem un projekta koordinatoriem. Daudzas nodarbības bija veltītas medijpratībai un kritiskajai domāšanai Ingūnas Irbītes un Dainas Zelmenes vadībā.

Pēdējā šīs dienas aktivitāte bija “Prāta spēles”,  kuras veidoja Žans Badins, Ilze Kačāne un Alīna Romanovska no Daugavpils Universitātes. Tā bija ļoti interesanta un spraiga nodarbība, kurā mēs visi jauktajās komandās izspēlējām trīs interesantas, āķīgas un pamācošas spēļu kārtas.

Trešajā dienā klausījāmies lekciju par izmaiņu nepieciešamību, kuru vadīja Mārtiņš Mitenbergs (Latvijas Kara muzeja Izglītības un informācijas nodaļas vadītājs). Savas lekcijas pirmajā daļā viņš uzsvēra sieviešu ieguldījumu Latvijas valsts tapšanā, stāstījumu papildinādams ar interesantiem faktiem. Otrs lekcijas temats tika novirzīts uz Lāčplēša ordeņa vēsturi.

Tālāk sekoja Pilsoniskās līdzdalības projekts, kurā visi dalībnieki tika sadalīti 2 grupās, lai soli pa solim izstrādātu kādu projektu no sākuma līdz prezentācijai. Šī nodarbība bija ļoti vērtīga, jo skolās to var izmantot jaunajā mācību saturā jebkurā stundā.

Diena noslēdzās ar Dirty Deal Teatro izrādi “Zudusī Antarktīda”, kurā aicināja doties audiovizuālā ceļojumā un ieraudzīt Antarktīdu ievērojamā jūras biologa Džeimsa Maklintoka acīm. Tas bija ceļojums, kurā apvienojās zinātne, piedzīvojumi un humors. Mēs varējām ienirt dziļi zem trīs metru biezas ledus kārtas un sastapties ar jūras tauriņiem. Un varējām ieraudzīt Antarktīdu, brīdi pirms tā pazūd tāda, kāda tā ir šobrīd.

Ceturtajā dienā noklausījāmies Nikolas Dzinas (klīniskā psiholoģe, eksistenciālā psihoterapeite) lekciju, kurā mēs veidojām Jūtu apli, ieskatoties sevī.

Ieguvumi no Vasaras skolas:

  1. aktīvi, jautri un pamācoši pavadīts laiks,
  2. jauni draugi un jauni kontakti Zemgalē, Latgalē, Vidzemē, Kurzemē,
  3. ieskatīšanās sevī, pašanalīze utt.

Un tas ir daudz! Tāpēc lielu paldies sakām IAC komandai: Ivetai Vērsei, Aijai Tūnai, Lindai Klušai un Līgai Puniņai, visiem lektoriem, kā arī mūsu garšīgo maltīšu gatavotājiem!

Zasas vidusskolas komanda

Powered by WordPress | Designed by: suv | Thanks to toyota suv, infiniti suv and lexus suv